Gyakori kérdések

Hasznos tudnivalók. Az alábbiakban összegyűjtöttük a leggyakrabban felmerülő kérdéseket, melyeket ügyfeleink tesznek fel nekünk.
  • Hogyan tudok bejelentkezni az ügyvédi irodába ügyfélként?

    Tanácsadásra vagy szerződéskötésre telefonon vagy e-mailen tud bejelentkezni. Időpont egyeztetéshez hívható telefonszámok: 30/641-35-02 vagy 84/314-640

  • Hogyan tudok fizetni a szolgáltatásokért?

    Irodámban készpénzzel és banki átutalással tud fizetni.

  • Hogyan találom meg az irodát?

    Irodám Siófokon, a Fő tér 5 szám alatt található, autómentes, sétáló övezetben. Sarki elhelyezkedésű, (a Fő tér-Hock János köz sarkán) földszinti bejárattal, a Balaton-régió ingatlanirodával azonos bejáraton keresztül közelíthető meg.

  • Hol tudok parkolni a közelben?

    Legegyszerűbb a vasútállomás parkolójában leparkolnia (fizetős övezet) ahonnan a Millenium parkon keresztül mindössze 150 m sétával elérhető irodám.

    Másik lehetőség a Fő tér alatti parkoló, mely szintén díjköteles. Ez esetben a Sió Pláza épületéből kilépve, balra a sarkon a földszinten találja irodámat.

  • Mi az iroda szakterülete?

    Polgári jogi ügyekben fogadom ügyfeleimet, kiemelt szakterületeim: ingatlanjog és öröklési jog.

  • Milyen ügyeket tudok intézni Dr. Szász István ügyvédi irodájában?

    Szakterületemhez tartozó tanácsadással, okiratszerkesztéssel állok ügyfeleim rendelkezésére. Az ingatlanjog területén belterületi és mezőgazdasági ingatlanokra kötendő okiratok készítését vállalom, valamint telekalakítási okiratok készítését. Az öröklési jog területén belül eltartási, öröklési szerződések készítését vállalom, valamint teljes körű képviseletet hagyatéki magyar és európai hagyatéki ügyekben.

  • Lehet-e tanácsadás kérni írásban, telefonon, skypon?

    Irodámban csak személyes és mailben történő tanácsadásra van lehetőség.

  • Hogyan kaphatok árajánlatot?

    Minden esetben telefonos vagy írásos kapcsolatfelvételt követően az ügy tényállásának ismeretében adok személyre szabott ajánlatot.

  • Vállal-e peres képviseletet?

    Peres képviseletet nem vállalok.

  • Lehet-e ügyet intézni idegen nyelven is?

    Ügyfeleim igényének megfelelően magyar, német és angol nyelvű tanácsadással állok rendelkezésre, valamint magyar –német és magyar –angol nyelven készítek kétnyelvű okiratokat.

  • Hogyan zajlik a kapcsolattartás az ügyvédi irodával?

    Irodám ügyfeleit ügyükben történt minden érdemleges lépést követően e-mailben tájékoztatja.

  • Mire van szükség okiratszerkesztéshez?

    Magyar ügyfelek esetében okiratszerkesztéshez a felek részéről az alábbi adatokra van szükség:

    - Személyi igazolvány, vagy útlevél bemutatása eredetiben, melyről másolat készül

    - lakcímkártya bemutatása eredetiben, melyről másolat készül

    - adóazonosító jel közlése

    Külföldi ügyfél esetében ugyanezen személyes dokumentumokra van szükség, de ha nem rendelkezik magyar adóazonosító jellel, akkor az mellőzhető.

    Ha nem rendelkezik magyar lakcímkártyával, akkor állandó lakcímét igazoló lakcímbejelenő lap, valamint édesanyja születési neve szükséges.

    - Az okiratszerkesztés tárgyát képező ingatlan helyrajzi száma

    - Telekalakítás esetén a záradékolt földmérői vázrajzok

  • Kinek kell beszereznie a tulajdoni lapot és földhivatali térképet?

    Ügyfeleimmel egyeztetve irodám vállalja a szükséges aktuális földhivatali dokumentumok beszerzését.

  • Mit tegyek, ha nem emlékszem az adóazonosító jelemre?

    Saját adóazonosító jelét megkérdezheti az illetékes NAV kirendeltségen.

  • Mi tegyek, ha már visszafizetett tartozás jelzálogbejegyzése szerepel az eladni kívánt ingatlanon?

    A jelzálogtörlő nyilatkozatot amennyiben banki jelzálogbejegyzés Önnek kell beszereznie.

  • Mi történik, ha az elővételi jog jogosultat nem ismerem, és a tulajdoni lapon szereplő címén nem elérhető?

    Az elővételi jog jogosult kiértesítését a földhivatali nyilvántartásban szereplő címén elvégzem, a postai kiértesítés szabályai szerint. Ezt a földhivatal elfogadja.

  • Milyen határidővel vállalja okiratok készítését?

    Sürgős esetben, ha az okiratszerkesztéshez szükséges dokumentumok és adatok maradéktalanul rendelkezése állnak, akár aznapi aláírás is lehetséges. Normál ügyintézés esetén a határidőt a felek igényeihez igazítjuk, de ez a legtöbb esetben 2-3 nap.

  • Hagyatéki ügylet megindításához minden örökösnek meghatalmazást kell adnia?

    A hagyatéki ügylet elindításához elegendő egy örökösnek megadni az ügyvédi megbízást/meghatalmazást.

  • Hagyatéki eljárásban minden örököst képvisel?

    Csak olyan ügyekben vállalok képviseletet, ahol öröklési vita nélküli egyetértés van a felek között. E körben minden örököstől szükség van meghatalmazásra és minden örököst képviselek.

  • Mire van szükség hagyatéki eljárásban való képviselethez?

    Magyar ügyfelek esetében a hagyatéki képviselethez az örökösöktöl az alábbi adatokra van szükség:

    • Személyi igazolvány, vagy útlevél bemutatása eredetiben, melyről másolat készül
    • lakcímkártya bemutatása eredetiben, melyről másolat készül
    • adóazonosító jel közlése

    Az örökhagyó vonatkozásában

    • halotti anyakönyvi kivonat eredetiben
    • örökhagyó nevén lévő, hagyaték tárgyát képező ingatlan helyrajzi száma
    • örökhagyó nevén levő, hagyaték tárgyát képező bankszámlaszámának közlése
    • örökhagyó nevén levő gépjármű/utánfutó egyéb járműforgalmi engedélye eredetiben
    • egyéb értékes vagyontárgy megnevezése

    Külföldi megbízó ügyfél esetében, ha nem rendelkezik magyar adóazonositó jellel, akkor az mellőzhető.
    Ha nem rendelkezik magyar lakcímkártyával, akkor állandó lakcímét igazoló lakcímbejelenő lap, valamint édesanyja születési neve szükséges
    Az örökhagyó részéről
    Magyarországon elhunyt külföldi esetében

    • halotti anyakönyvi kivonat eredetiben
    • örökhagyó nevén lévő, hagyaték tárgyát képező magyar és külföldi ingatlan helyrajzi száma
    • örökhagyó nevén levő, hagyaték tárgyát képező magyar és külföldi bankszámlaszámának közlése
    • örökhagyó nevén levő magyar és külföldi gépjármű/utánfutó egyéb járműforgalmi engedélye eredetiben
    • egyéb értékes vagyontárgy megnevezése

    Külföldön elhunyt örökhagyó esetében

    • Európai öröklési bizonyítvány eredetiben
  • Visszakapom- e az eredetiben leadott halotti anyakönyvi kivonatot, valamint öröklési bizonyítványt?

    Megbízóval történt egyeztetést követően, ha megbízó visszakéri az eredeti dokumentumokat, akkor irodám hiteles másolat készíttetését követően visszaadja azokat.

  • Tud- e segíteni hiteles fordítás ügyintézésében?

    Igen. Irodám megrendeli és bonyolítja az OFFI fordítást minden esetben, amikor az szükséges.

  • Tud- e segíteni hiteles másolat készítésében?

    Igen

  • Van-e lehetőség letéti számla igénybevételére?

    Igen. Forint letéti számla igénybevételére van lehetőség.

  • Szerződő felek távollétében is vállalja –e okiratok készítését?

    Igen. Irodámban lehetséges a Skypon történő távazonosítás igénybevétele.

  • Hogyan rövidíthető le az ügyintézés külföldi, vagy külföldön tartózkodó ügyféllel?

    Irodám az ügyintézési idő lerövidítése végett –felekkel egyeztetve- futárszolgálattal küldi a dokumentumokat.

  • Lehet-e megsürgetni a tulajdonjog-változás földhivatali bejegyzését?

    Igen. Irodám közreműködik ebben. A földhivatali ügyintézés 16.000 Ft sürgősségi díj ellenében lerövidíthető 60 napról 30 napra, ami a tapasztalatok szerint még rövidebb idő, általában 10 nap.

Személyes tanácsadásra van szüksége? Vegye fel velem a kapcsolatot!

Ügyfélfogadás előre egyeztetett időpontban telefonon, e-mailen, online, kapcsolati oldalon történő bejelentkezéssel.