A termőföld adásvételi szerződés az okirat felek által történő aláírásával, valamint az okiratot szerkesztő ügyvéd ellenjegyzésével jön létre.
A szerződést biztonsági okmányon kell elkészíteni és 30 napra ki kell függeszteni. A megyei szakigazgatási szerv a jóváhagyási eljárása során meghozott határozata a felek általi aláírás napjára visszaható hatállyal teszi érvényessé a szerződést.
Ha valamelyik szerződő fél a szerződés aláírása és a jóváhagyás közötti időszakban elhalálozik a jóváhagyási eljárás nem szakad meg. Az illetékes megyei földhivatal ugyanúgy jóváhagyja a szerződést, mintha a haláleset be sem következett volna.
A jóváhagyást követőn a vételár átutalható eladó(k)nak. A jóváhagyott és pénzügyileg teljesített adásvételi szerződést az okiratot szerkesztő ügyvéd benyújthatja az ingatlanügyi hatóságnak és a földhivatal bejegyzi a vevők tulajdoni jogát függetlenül attól, hogy például vevők közül egyik már nem él.
Öröklési jogi szempontból az egyik szerződő fél halálakor az adásvételi szerződés tárgya hagyatéki eljárás tárgyát képezi.
Az ingatlan elhunyt nevén bejegyzett tulajdoni hányadára a hagyatéki eljárás kiterjed . Az örökség átadására a földhivatali eljárás befejezését követően kerülhet sor.
További hírek

Európai öröklés 2015. augusztus 17 előtt és után
Bővebben
Amit a földszerzésről tudni kell
Bővebben
Tulajdonjog fenntartáshoz kapcsolódó vevői jog időtartama
Bővebben
Külföldi örökhagyó ismeretlen magyar ingatlanainak felkutatása
Bővebben
6 hónapra bejegyzett tulajdonjog-fenntartáshoz kapcsolódó vevői jog joghatásai
Bővebben